Mooie Verhalen Later

29 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Jemig, alweer 2 weken voorbij. Het lijkt wel of ik de vorige blog gisteren heb geschreven. Bij het opkomen van die gedachte denk ik ook meteen, wauw wat heb ik alweer veel gedaan in de afgelopen 2 weken. De dagen doordeweeks zijn gevuld met stage, wassen, koken, sporten en series kijken. Ik zou bijna zeggen dat het een sleur wordt. S'ochtends opstaan, eten, de bus naar stage, lunch, bus naar huis, koken, wassen of sporten en alweer slapen. Ik kan ook altijd wel enorm uitkijken naar het weekend. De week is inmiddels door de midden en het weekend is alweer onderweg. Na een werkweek van 40 uur is een biertje op vrijdagmiddag wel erg lekker.

17 maart was het St. Patricksday. Een Ierse feestdag en voor Nieuw-Zeelanders geen uitzondering. Na stage even heerlijk gegeten om vervolgens een mooi avond te hebben in de stad. Leuke kroegjes en lekkere drankjes de avond en nacht door. Zaterdag uiteraard brak dus de zaterdag was redelijk rustig. Een straat achter de hoofdstraat een kop koffie gedaan om even wakker te worden. Die avond had ik samen met Naomi en Sander besloten naar Speedway te gaan. Dit is een race evenement met allerlei race auto's. Soort strandwagens (Google biedt uitkomst). Prachtige avond gehad met de kleren onder de modder.

De dag erna was te gek. Ik ging voor het eerst auto rijden in Nieuw-Zeeland. Beng, rijden aan de andere kant van de wereld, aan de andere kant van de weg. Wat een ervaring zeg. We hadden met een groep van +- 10 man een trip gepland naar Goat Island. Een eilandje ongeveer 60 kilometer vanaf Auckland. Tja, hoe kom je daar? Met de auto natuurlijk. Ik heb in Nederland een internationaal rijbewijs aangevraagd en op die manier kon ik zondagochtend achter het stuur gaan zitten. In het begin super wennen. Gelukkig was het een automaat dus dat scheelt de helft. Onbewust ga je een beetje aan de linkerkant van de weg rijden. Maar het leuke is, is dat je aan de rechterkant zit. Dus ik zat regelmatig met de linkerband over de streep. Corrigeren en weer door, mooi man! We zijn dus met een leuk groepje naar Goat Island gereden. Langs de kust van Nieuw-Zeeland kan je prachtig snorkelen. Bij Goat Island zit een reserve en dat betekend dat hier niet mag worden gevist. Een perfecte plek om te snorkelen dus! Bijna 1,5 uur in de water met snorkelspul op. Prachtige vissen gezien en een super mooie ervaring. Zelfs nog voet gezet op Goat Island dus helemaal perfect. Na deze mooie ervaring verder gereden naar een ander prachtig reserve. Een prachtig mooi natuur gebied met een prachtig strand. Voor de liefhebber, tik Tawharanui maar in op Google. Hoge golven en een super uitzicht, zo mooi. Een uur heerlijk in de zee gezwommen en in de golfen gesprongen, een fantastische dag. Vervolgens met de auto weer terug naar Auckland, helaas wel file maar dat mocht de pret niet drukken. Een heerlijk weekend.

Afgelopen week was gewoon een normaal weekje stage. Stage loopt wel soepel. Loop voor mezelf op schema en ik leer nog steeds. Heb het idee dat ik steeds meer deel wordt het team en dat voelt goed. Ik word bij dingen betrokken die lopen in het bedrijf en ben regelmatig op pad. De drukke periode is helaas bijna voorbij. In Auckland is een huizencrisis. Er zijn gewoon te weinig huizen en ze hebben de afgelopen jaren als een malle lopen bouwen. Gevolg, lekkage. In Auckland regent het in het de herfst en winter enorm veel. De huizen zijn snel maar niet goed gebouwd. Kwantiteit voor kwaliteit. En daar ondervinden ze nu de problemen van. Aantal dagen geleden een enorme bak regen gehad, deel van Auckland was overstroomd en huizen stonden onder water. Dus als het een beetje goed regent in Auckland zit de mailbox op stage vol met huurders die lekkage hebben. De drukke periode voor huurder en verhuurder is in de zomer. Die is helaas voorbij dus er komt langzaam een rustigere periode aan. Ook hebben ze hier wintertijd. In Nederland is afgelopen weekend de zomertijd in gegaan en hier gaat aankomend weekend de wintertijd in. Van 12 uur verschil naar nog maar 10 uur verschil. Lijkt het allemaal nog iets dichterbij. Zo dichtbij maar toch ook zo ver weg. En ohja, Sanders, mien huisgenootje was vrijdag jarig. Samen met Naomi, Chantal en Tina hebben we die lieve jongen even verrast. Taart gekocht en een prachtige fotocollage met tekst gemaakt. Die jongen was helemaal onder de indruk en we hebben gezellig een taartje gegeten met een lekker pilsje.

Dit weekend mochten we met de interns gaan surfen. Een weekendje de surfdude uithangen. En dat surfen is nog moeilijker dan ik had verwacht. We hebben eerst een uurtje theorie gehad over hoe je op een surfplak moet liggen vooral hoe je moet gaan staan. Op het droge is dat natuurlijk een eitje maar een uur later op het water viel dat toch even tegen. Een klein uurtje op het water en uit eindelijk 4 a 5 keer goed weten te staan en echt gesurft. Poatver, wat was dat gaaf zeg. Het gaat vaker mis dan goed dus de keren dat het goed gaat is het ook super gaaf. De avond afgesloten met een mooi feestje in een schuur met iedereen die in het hostel verbleef. Die zondag met de bus richting Auckland nog gestopt bij een prachtige waterval. Na een kleine wandeling helemaal beneden waar het water neer kwam. Prachtig om te zien. Na een kort ritje in de bus bij de Hamiltion Garden aangekomen. Allerlei verschillende soorten tuinen uit allerlei verschillende landen. Prachtig om te zien. Daarnaast hadden we enorm geluk omdat er een groep kwam optreden. Ze deden de Haka. Een Nieuw-Zeelandse dans om de vijand te intimideren. (Een filmpje moet ergens op mijn pagina te vinden zijn) Wat een energie en wat indrukwekkend om te zien, prachtig!

Heb de aankomende 2 weekenden nog leuke dingen op het programma. De tijd vliegt nog steeds en dat is echt bizar. Ik zit alweer meer dan 50 dagen in Auckland. Ik kan me niet voorstellen dat het in Nederland ook al 50 dagen verder is. Sinds afgelopen week ben ik wat meer gaan sporten met Niels en Sander. Tot vorige week deden we 2x een uurtje. Nu doen 2x twee uurtjes. Dus een mooie verdubbeling en dat gaat super goed. Lekker zweten en daarna lekker eten koken. Giet mooi. Ik heb het elke blog even over Daniel Lohues. Ik luister nog bijna dagelijks naar zijn album. Een van zijn nummers heet Mooie Verhalen Later. Het worden mooie verhalen later, je hebt nou nog niet in de gaten maar het wordt mooie, mooie verhalen later.

**UPDATE: Het is bijna het einde van de maand. Ik probeer aankomende week tijd te vinden om mijn filmpje van maart in elkaar te zetten. Je hoort van mij! Groetjes!**

1. Jelies Brinks:
    29 maart 2017
    Wat weer geweldige blog. Mooie verhalen, worden superherinneringen voor later Koen.
    Super bedankt dat je dit weer met ons wilde delen. Keep moving, enjoy life in New Zealand.
    Groet, Jelle