Met de kop int warm zand

10 april 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Sinds vorige week staat mijn nieuwe filmpje online! De maand maart was echt prachtig kwam ik achter. Wanneer ik bezig ben met het monteren van de filmpjes beleef ik alle momenten weer. Het land heeft zoveel te bieden. Met stage ben ik veel op pad en als ik door de stad en buitenwijk rij kijk ik elke keer mijn ogen uit. Prachtige natuur en leuke buurtjes volgen elkaar op. Daarnaast zit ik in de weekenden veel in de bus en zie zo enorm veel van Nieuw-Zeeland. Het linkje van de maand maart vindt je onderaan deze blog :)

Het wordt steeds rustiger op stage. De drukke weken zijn echt voorbij en de meesten panden zijn gevuld met nieuwe huurders. Veel mensen willen graag gesetteld zijn tijdens de winter. De herfst is inmiddels begonnen dus is een groot deel van de mensen is voorzien van onderdak. Mijn stagebegeleiders zijn donderdag naar Australië gevlogen. Hun dochter mocht aantreden op het Australische Open Kampioenschap voor karate. En gok eens, ze won. Open Australisch kampioen, hoe gaaf! De afgelopen dagen was het dus rustig op stage en is de druk een beetje van de ketel. Leuke gesprekken op stage en het onderzoek gaat iets langzamer besef ik me nu. Geeft niks, nog tijd zat.

Vorige week vrijdag leek het Sander, Tom en mij een goed idee eens uit eten te gaan. De Belg leek ons wel een goed idee. Ik kon wel een goed Belgisch biertje gebruiken. Dus vrijdag, begin van de avond, richting de stad en hopen dat ze nog een plekje over hadden. Eenmaal aangekomen mochten we gaan zitten mits we ons paspoort lieten zien. De overheid in Nieuw-Zeeland is nogal streng met betrekking tot alcohol. Het gaat hier zelfs zover dat je niet bij een restaurant zomaar naar binnen mag. Eerst je paspoort laten zien en dan pas mag je naar binnen. Ook al nuttig je geen alcohol. Helaas was Tommetje zijn paspoortje vergeten en konden we weer aan de terugreis beginnen. Gelukkig konden we 40 minuten later aanschuiven en hebben we genoten van een heerlijke maaltijd met de nodige biertjes. Naomi en Tina schoven later ook nog gezellig aan. Tina is een echte Belg en die kon ons het nodige vertellen over Belgische biertjes, ook wel Boerkes genoemd.

De dag erna zijn met Studenttrips in de bus gestapt richting Tauranga. Deze stad heeft prachtige natuur en een berg, The Mount genoemd. We hadden enorm geluk met het weer en hebben een prachtige hike gehad naar boven. De beloning was een prachtig uitzicht over de stad en de zee. Fantastisch om een half uurtje boven op die berg rond te brengen, geweldige ervaring. Vervolgens met de bus naar het hostel gereden. Leuk hostel met een klein zwembad. Een zwembad! En wat voor zwembad. Beetje klein maar heerlijk warm water. Na het eten heerlijk 2 uurtjes rondgedreven in het water om de avond af te sluiten met een leuk feestje in de lokale kroeg. S'avonds probeerde we de Melkweg nog te zien maar helaas was die maar een klein beetje zichtbaar door de bewolking. De volgende ochtend met de bus naar Waiotapu gereden. Deze plaats wordt ook wel Thermal Wonderland genoemd. Dit park heeft onder andere een leuke geiser, Lady Knox genoemd. Deze geiser spuit elke dag om 10:15 (met hulp van iemand van het park) water ruim 20 meter de lucht in. De medewerker van het park gooit er een soort zeep in wat de de geiser ''wakker maakt''. Dit triggert iets in de geiser waardoor het water de lucht in spuit. Iets unieks en super gaaf om te zien. De tocht vervolgt met een loop door het park. Prachtige pools gezien met prachtige kleuren. Dit Thermal park ligt op een geothermische locatie. Dit betekent dat de aarde het water in de pools allemaal verwarmt. Hierdoor kookt het water en hebben sommige pools leuke kleuren door de verschillende grondstoffen in de grond. De warmte uit de aarde biedt ook wat anders. Hotwater pools. Klein stukje rijden en we konden zo een riviertje inspringen met een waterval met warm water. Het stinkt wel een beetje maar het water is heerlijk warm.

Gisteren ben ik thuis gekomen van The Bay of Islands. Dit was echt prachtig. Op zaterdag met een groep in de bus en rijden maar. Onderweg gestopt bij een park met een enorme boom. Echt een enorme boom. Een kleine wandeling gemaakt door dit park. De geluiden die je dan hoort zijn geweldig. In Nederland hoor je af en toe een duif en een kraai wat schreeuwen. Hier hoor je allemaal prachtige geluiden en hoor je meest gave geluiden uit vogels komen, prachtig gezang. Vervolgens met de bus verder gereden naar de Whangarei Falls. Een prachtig grote waterval met een bijzonder natuurgebied. Een paar mooi foto's geschoten en hup, met de bus verder naar Paihia. Wederom een te gek hostel aan de zee. Spullen dumpen op de kamer en meteen een duik in de zee. Helaas was het weer niet super maar dat weerhield ons er niet van om naar het dichtstbijzijnde eiland te zwemmen. Een tocht van toch wel 500m gok ik. Helaas viel het eiland een beetje tegen, was geen bewoond eiland en de ondergrond was pijnlijk om op te lopen, dus redelijk snel weer de tocht terug gezwommen. Die avond heerlijk in de bar gezeten, biertje, live bandje, potje kaarten, tussendoor even het BBQ'tje aan en nog meer biertjes. Een heerlijk avondje. Die ochtend zaten we rond 9 uur al op de boot. Een tocht door de Bay of Island stond op het programma. Een prachtige tocht die wel een paar uur duurde. Onderweg gestopt op 2 eilandjes met prachtig uitzicht op de zee en geweldige natuur. In het begin leek het weer niet onze vriend te zijn maar na 30 minuten regen hebben we voor de rest geen regen meer gehad. Als klap op de vuurpijl, dolfijnen! We hebben dolfijnen gezien, in het wild. Wat een geweldige ervaring. Ik heb met mijn GoPro een aantal filmpjes weten te maken en die zal ik verwerken in het filmpje over april. Dolfijnen zijn echt geweldige beesten. Een aantal keer sprongen ze in de lucht en zwommen ze langs de boot, fantastisch om te zien. De boottocht zelf was echt geweldig. Helemaal vooraan staan, wind vol in je bakkes is echt geweldig. Langs allerlei eilanden varen, de een nog mooier dan de ander. En het water, zo mooi. Soms zo blauw, prachtig. Een prachtig weekend kan ik wel zeggen!

Ik durf wel te zeggen dat ik Formule 1 fan ben dus ik keek erg uit naar de eerste race 2 weekenden geleden. Helaas kon ik de race niet live kijken aangezien ik in de bus zat. Ik wou de uitslag eigenlijk niet weten voordat ik de race terug had gekeken. Toch kon ik me niet inhouden en heb zondagavond nog gekeken hoeveelste onze Max is geworden. Toch best tevreden na die eerste race. Het is nu maandagavond in Auckland en we gaan straks de race van China terug kijken. ''Het wordt een geweldige race'' is mij verteld dus ik ben enorm benieuwd. Elke dag na stage loop ik langs een Fruitshop. Dit is een leuk en klein winkeltje die kwaliteit fruit en groente verkopen. Elke dag koop ik hier 2 stukjes fruit en af en toe een Kit-Kat. Best leuk, elke dag een klein praatje maken met de mensen van de shop en vervolgens loop ik richting de bus met m'n appel en banaan. Sinds een week is die Chinees ook weg uit ons appartement. Na een grondige schoonmaak heeft Chantal de sleutel opgehaald en is ze nu de trotse bewoner van kamer 1013A. Sander gaat helaas over niet al te lange tijd reizen en daarna terug naar Nederland. Dus ja, ik ben wel blij dat Chantal m'n nieuwe kamergenoot is. Toch een beetje Nederlands midden in Nieuw-Zeeland.

Chantal staat nu samen met Sander te koken. Over een half uurtje zit het huis vol met vrienden en gaan we samen vreten en Formule 1 kijken. Daarna is het weer tijd voor Boer zoekt Vrouw. 2 afleveringen geleden heb ik een poultje gemaakt met Chantal en Sander en raadt eens wie Herman goed had ;). Uiteraard luister ik tijdens het maken van deze blog Daniel Lohues. Kom, dans met mij, bliede en vrij. Met de kop int warme zand, eem alles de kant. Kom, dans met mij.

Tot de volgende blog!

Linkje naar het filmpje van maart: https://youtu.be/Lraqb2bmV5Y

**Tijdens het uploaden van de foto's kwam het liedje ''Ik haal mij 'n hond op'' en ik weet dat mijn pa dit kan waarderen, Zo'n fijn grote loebas. MOI!**

1. Jelies:
    10 april 2017
    Weer mooi geschreven Koen.
    Mooie verhalen, mooie avonturen.
    Originele naam voor een berg ook
    Groet uit NL, het voorjaar is begonnen hier! Jelle B.
  2. Margriet:
    Hoi Koen,
    geweldige verhalen man! Ben ook benieuwd naar je filmpje, maar bij mij werkt de link niet....
    Groet en genieten maar verder, he
    Margriet
  3. Margriet:
    Hoi Koen,
    Wat maak jij prachtige dingen mee! Mooi om te lezen. Ben ook benieuwd naar je filmpje, maar de link werkt niet.....
    Genieten maar weer, hè!!!!