Tik Tak

24 mei 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het wordt snel kouder in Nieuw-Zeeland. Poeh, fris man. Afgelopen weekend toch wel een beetje verkouden geworden aangezien ik me niet voorbereid had op het koude weer. Ik ben stiekem naar Nieuw-Zeeland gegaan voor het mooie weer. Maar in Nederland is het nu veel beter weer dan in Nieuw-Zeeland. En daar ben ik stiekem toch wel jaloers op. Tijdens het schrijven tikt de regen zachtjes tegen het raam, gelukkig regent het niet zo hard. Maar toch, regen...

Vorige weekend was het tijd voor de laatste trip met Student trips. Ze hebben de afgelopen periode flink wat weekendjes voor ons georganiseerd maar hier komt ook een einde aan. Een dagtrip naar Hobbiton stond op het programma. S'ochtends weer richting de bus gelopen. Maar niet voordat ik een kop koffie haal bij een tentje vlakbij. Die avond ervoor zijn we uit eten geweest voor de verjaardag van Lucille. Vanwege een kleine kater kon ik een goede bak koffie wel gebruiken. Eenmaal in de bus zijn we eerst gestopt bij een prachtige waterval, zo'n grote. Een fotootje hier en daar en hup de bus weer in. Na een pauze van 2 uurtjes in een dorpje doorgereden naar Hobbiton. Een prachtige tour gehad door het Hobbiton dorp. In de film ziet alles er, helaas, veel mooier uit dan in het echt. Daarnaast kan je maar in 1 huisje en zijn de rest van de huisjes eigenlijk nep. Maar het ziet er prachtig uit, de pub is gaaf en daar hebben we dan ook een heerlijk Hobbit biertje gehad. De foto's zeggen genoeg denk ik.

Die dag erna ben ik met Tom, Lucille en Niels in de auto gestapt en zijn we naar Piha gereden. Het feit dat we een auto hadden gehuurd is al gaaf genoeg. We kunnen gaan en staan waar we willen. We reden naar een prachtig natuur gebied en vroegen aan elkaar, wat nu? Nou, naar het strand maar. Oke! Gewoon zelf kunnen beslissen wat je volgende bestemming wordt is super mooi, vooral in zo'n prachtig land. Rijden is over het algemeen wel goed te doen in Nieuw-Zeeland. Het links rijden went enorm snel en gelukkig hebben we een automaat. Toch blijft het goed oppassen. We zijn met de auto naar een zwart zand beach gereden. Dit strand heeft geen witte strand maar zwarte stranden. Een prachtig gezicht met een stevige branding. Golven slaan op de rotsen en dan dat geluid is prachtig. Het strand was zo lang, zo lang als je maar kan kijken. En daar sta je dan, midden in Nieuw-Zeeland, te gek!

Die dinsdag kwam Sanders terug van zijn reis door het zuiden. Na dik 2 weken vloog hij terug naar Auckland voor 2 dagen. Sander heeft een geweldige stage gehad bij het Hilton. En voor al zijn werk heeft hij een voucher gekregen voor 1 nacht in het Hilton. En die lieve jongen had mij gevraagd of ik met hem wou tukken in het hotel en s ochtends ontbijt te snacken. Nou daar hoefde ik niet lang over na te denken. Geregeld dat ik die ochtend wat later op stage mocht beginnen en toen zijn we die avond naar het Hilton gelopen. Mooi kamertje en heerlijk geslapen. Het ontbijt was wel het hoogtepunt. Een uitgebreid ontbijt met alles erop en eraan, heerlijk de buik rond gegeten. Mooi kort dagje op stage wat ook super goed gaat. Loop nog steeds op schema met mijn opdracht en verslag en de eerste beoordeling was zeer positief. Dat zit dus gelukkig wel goed. Die avond hadden we besloten om met ons groepje te gaan bowlen. Tina, Tom, Lucille, Naomi, Shawni, Chantal, Sander en ik hadden een baantje gehuurd voor 2 uurtjes. Een mooi avondje waar we toch eigenlijk ook afscheid aan het nemen waren van Sander en Tina. Sander zou die dag erna terug vliegen naar Amsterdam en Tina is afgelopen zondag terug gevlogen naar België. Dus die ochtend afscheid genomen van Sanders en door gegaan naar stage. Ga die jongen uut Daoln toch missen.

Een aantal weken geleden heb ik samen met Tom een trip richting Rotorua geboekt. De eerste aanleiding was om een rugby wedstrijd te bezoeken. Helaas was deze al snel uitverkocht maar toch wouden we die kant op. Dan maar raften. Maar 2 dagen van te voren hoorde we dat dat ook was afgelast i.v.m. de vele regenval in dat gebied. Maar we wilden er toch op uit. Accommodatie geboekt, auto gehuurd en wat tripjes gepland. Met de auto op zaterdagochtend die kant op. Ongeveer 270 kilometer rijden. En dat rijden is gaaf. Geen drukte van de stad en prachtige natuur. Het uitzicht wordt elke kilometer beter en steeds zie je weer andere, nieuwe, dingen. Heel erg bijzonder om dat zo mee te maken. Helaas hebben we onderweg veel regen gehad en de moed zakte ons wat in de schoenen. Maar eenmaal bij SkyCity in Roturua aangekomen was het droog, wel enorm koud, maar droog. Ik had me niet gekleed op koud weer dus had alleen een korte broek mee. Toch wel frisjes met 6 graden. We zijn met gondel naar boven gegaan om vervolgens 5x naar beneden te scheuren: lugen. Een soort rodelen maar dan net iets anders. Met een karretje de berg af, langs een parcour. Heb de GoPro ook meegenomen dus moet wat leuke beelden hebben. Na een paar mooie ritjes zijn we met de auto naar onze huisvesting gereden. Via booking.com hadden we een twee persoonskamer geboekt. Het gene waar we overheen hadden gelezen is dat het home stay was. Dus de navigatie aan en die gaf aan dat we een stukje uit Rotorua moesten rijden. Na 15 minuten rijden kwamen we uiteindelijk uit in een gezellig klein buurtje. Alles was donker en we konden geen hostel vinden. Na een telefoontje naar de eigenaar kwam er een auto de straat in. Ze vroeg of wij haar konden volgen en zei dat we konden de auto op de konden oprit parkeren. Eenmaal geparkeerd kwamen er al 2 kleine kinderen naar buiten, schreeuwend; ''Hello! Whats your name, my name is John!''. We gingen dus bij een gezin thuis slapen. Een Chinese vrouw en een Kiwi kerel met 2 kleine kinderen. Nog nooit meegemaakt maar o zo leuk. Leuke mensen en enorm gastvrij. Die avond in de stad een lekkere pizza gehaald en door gereden naar onze avond trip. We hadden een tripje geboekt boven op een berg. We zouden sterren gaan kijken. Bryce was onze guide voor die avond. Een gepensioneerde man die alles weet over sterren en alweer een tijdje in Rotorua woonde. Het had boven op de berg een aantal telescopen staan die per stuk toch al snel $20.000 kosten. We deden die trip samen met 4 Kiwi's. Echte Kiwi's. Bryce kon geweldig vertellen over de planeten en sterren die we door de telescoop konden zien. We hebben zelfs Jupiter en de melkweg kunnen zien. Rotorua is een van de donkerste plaatsen van Nieuw-Zeeland en daarom is deze plek enorm geschikt voor sterren kijken. Na een koude maar super gave avond met de gondel weer naar beneden. Maar niet voordat die Kiwi groep Bryce had bedankt in de Maori taal. Wauw, dat klonk echt fantastisch en zag er super gaaf uit. Eerst bedankte ze hem in de Maori taal en ze vertaalde dat vervolgens zelf naar het Engels. Kippenvel als ik er aan terug moet denken. Met de auto vervolgens terug gereden naar ons kamertje aan de rand van Rotorua en lekker slapen. We moesten vroeg op omdat we rond 10:00 zouden gaan ziplinen door de bossen van Rotorua. Tom had dit al eerder gedaan en zei dat we dit moesten doen, nou akkoord dan maar. En gaaf dat dit is. De langste rit was 220 meter en je vliegt van boom naar boom. Ook hier heb ik mijn GoPro meegenomen en dat moet ook weer fantastische beelden opleveren. Die middag ons weekend afgesloten met een middagje in de spa. Rotorua staat bekend om haar thermal pools. Natuurlijk opgewarmd door de aarde en heerlijk warm water. Heerlijk 2 uurtjes gedobberd in water van +- 40 graden. Na een ritje van 3 uur waren we ook weer snel in Auckland en zat het weekend er alweer op.

Morgenvroeg ga ik vroeg opstaan. Ajax speelt de FINALE van de Europa League en ik zit dan om 6:30 in de kroeg met koffie om te juichen voor mijn club. Donders veel zin aan, al wordt het wel zwaar met opstaan zo vroeg. Chantal heeft net wat eten opgewarmd en ik ga straks de eerste plannen maken met Niels om te reizen op het Zuiden. Langzaam maar zeker wordt het groepje kleiner en kleiner. Steeds meer mensen gaat op reis of gaan zelfs al naar huis. Langzaam weer afscheid nemen van mensen. Ben al ruim op de helft en de tijd vliegt als een malle voorbij. Voor je het weet sta ik weer met beide benen in Beilen en zwem ik weer baantjes in de Peppel. Aankomende week heb lekker een weekje vakantie. Ik vlieg zondag met Tom naar Fiji om daar te genieten van ruim 30 graden, zon, strand en zee. Donders veel zin in maar ik wordt toch ook enorm op de feiten gedrukt. De trip hebben we een tijd geleden gepland en nu is het al zover. Als ik straks terug ben uit Fiji is het al begin juni is ga ik m'n laatste stagemaand in. Man man man.  Tik tak, daor giet de tied. Aal mar harder zoals Daniel Lohues zou zingen.

1. Alfred:
    24 mei 2017
    super man
  2. Jelies Brinks:
    24 mei 2017
    Mooi verhaal weer Koen. Genieten man! Dit weekend je Pa jarig, ik zal hem zoenen van je haha.
    Groet, Jelle
  3. Rene:
    25 mei 2017
    mooi verhaal weer koen, helaas zat je voor niets om 06:30 in de kroeg voor Ajax.